Kurumsal Logo Tasarımı
Kurumsal Logo Tasarımı

Logo; bir şirketin ya da bireysel bir oluşumun imajını ve özelliklerini görsel olarak yansıtan bir çalışma çeşididir. Logo tasarım, ticaretin ilk dönemlerinden bu yana; markanın, ürünün ve hizmetin gücünü diğer rakiplerinden ayırt etmek için kullanılmıştır. Ürünleri farklılaştırmak adına üzerine yapılan işaretlemeler, logo tarihinin temellerini atmıştır. Okuryazarlığın düşük olduğu dönemlerde oldukça faydalı olan bu yöntem, yıllar içinde dönüşüm geçirerek günümüzdeki modern evresine ulaşmıştır. Farklı renklerden, çizgilerden, sembollerden ve yazı karakterlerinden oluşarak kurumsal kimliğin özelliklerini yansıtır. Kurumsal kimlik; bir şirketin imajını, özelliklerini ve yapısını kurumsal kimlik temsil eden çalışmaların bütünüdür. Kurumsal kimlikte en önemli aşama ise logo tasarımıdır. Logo; kurumsal kimliğin bir parçası olduğu için, kurum imajından izler ve etkiler taşımalıdır. Temel amaç; hedef kitlenin ilgili marka ile özdeşleşmesini ve markanın zihinlerde yer etmesini sağlamaktır. Logo, bir şirketin hedef kitlesine ilettiği en direkt ve önemli mesajdır. Dolayısıyla logonun özellikleri ve profesyonel biçimde tasarlanması, markanın imajı açısından büyük önem taşır.

Yeni bir işe başlarken, bir ürün ya da hizmet sunmayı hedeflerken, bir şirket kurarken öncelikli ihtiyaç markayı görsel olarak ifade edebilmektir. Çünkü görsellik insan zihninde diğer etkenlere göre daha keskin izler bırakır. Bu anlamda logo tasarımı, şirketlerin hedef kitlelerine kimliklerini yansıtmalarında en önemli araçtır. Hedef kitlenin aklında kalmanın pek çok yolu olsa da, en belirgin ve alışılmış olanı görsel ifadelerdir. Logo tasarımı, dünya ticaret sektöründe vazgeçilemez ve yeri doldurulamaz bir işlem olarak görülmektedir. Logo, şirketlerin vizyonunu ve kurumsal imajını direkt olarak yansıtan bir ayna gibidir. Dolayısıyla diğer şirketlerin logoları ile kıyaslandığında ayırt edilebilir olan bir logo büyük önem taşır. Logoda logotype olarak bilinen kısım, logodaki yazılı ifadeyi temsil eder. Amblem ise kurumun imajını temsil eden görsel simge olarak tanımlanır.