WhatsApp Business Nedir ve Nasıl Kullanılır?
WhatsApp Business Nedir ve Nasıl Kullanılır?

WhatsApp Business Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Whatsapp Business Kullanmanın Getirdiği Kolaylıklar:

İş Profilleri:

Müşterilerinize işletme tanımınız, işletme adresleriniz, e-posta adresiniz ve web siteniz gibi yararlı bilgilerle yardımcı olabilmek ve kurumsal kimliğiniz ile önemli kazanımlar sağlayabilme fırsatı.

Mesajlaşma Araçları:

Sık sorulan sorulara hızlı yanıt vermek için hızlı cevaplar, müşterilere işinizi tanıtmak için karşılama mesajları ve meşgul olduğunuzu belirten uzakta mesajları gibi akıllı mesajlaşma araçlarıyla zamandan tasarruf edebilme imkanı sağlar ve bu sayede müşterilerin gözünde iyi ve aktif bir işletme görünümü kazanabilirsiniz.

Mesajlaşma İstatistikleri:

Whatsapp Business çalışanlara iletmek istediğiniz mesajın kimlere gittiğini, kimlerin bu mesajı okuyabildiğini veyahut okuyup okumadığını ve tüm bu istatistikleri belirli bir algoritma ile bizlere sunabilecek.

WhatsApp Web:

Masaüstünüzden WhatsApp Business ile mesaj gönderip alabilme seçeneği.

Hesap Türü:

İşletme Hesabı olarak listeleneceğiniz için, kişiler bir işletme ile konuştuklarını farkında olabilecekler. Zamanla, hesap telefon numaraları iş telefon numaralarıyla eşleştiği teyit edilen bazı işletmeler doğrulanmış hesaplara sahip olabilecekler.

Whatsapp Busıness Kayıt Olma Rehberi

 

Kişisel WhatsApp uygulaması kurulum aşamasında SMS ile doğrulama ister. Bu nedenle sadece SIM kartı takılı bir telefona ya da tablete kurulabilir. WhatsApp Business’ta ise böyle bir şart yok. İster 0850’li, ister 444’lü, isterseniz alan kodlu işletme telefonunuzu kullanarak, istediğiniz telefon ya da tablete kurabilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey, doğrulama aşamasında beni arayın demek ve iletilen 6 haneli kodu girmek.

Kurulumda İzlenecek Adımlar

  1. Öncelikle yapmamız gereken telefonumuzun işletim sistemine göre sahip olduğu uygulama indirme aracından (Google Play Store / App Store) WhatsApp busıness indirmek.
  2. Kurulum tamamlandıktan sonra aktivasyonu yapmamız gerekiyor. Aktivasyon için iki öneri sunmakta. Ya SMS gönder veya sesli ara. Eğer mobil bir numara ise kısa SMS geliyor ve gelen rakamları aktivasyon kısmına yazarsanız uygulama aktif oluyor. Sabit telefon numarası ile kullanacaksanız SMS gelemeyecektir. Bu durumda olan kullanıcılar sesli aranmak istiyorum seçeneğini girmek zorundalar. Sesli aramada Türkçe seslendirme ile aranıp aktivasyon için gerekli kodları not alıp, aktive edilecek alana giriyoruz. Bu şekilde uygulamamız aktive edilmiş oluyor.
  3. Numaramızı aktive ettikten sonra gelen ekranda firmamıza ait profil resmimizi ve firmamızın ismini giriyoruz. Burada firmamızın ismini girerken dikkatli olmalısınız çünkü firma ismi bir kere giriliyor. Bu numarayı silmediğiniz müddetse firma isminizin değiştirilmesine izin verilmiyor. Firma ismini girip ileri dedikten sonra bir uyarı penceresi gelir firma ismi değiştirmeniz mümkün değil diye ona tamam dedikten sonra uygulama başlatılıyor diye bir ekran gelir. Biraz bekledikten sonra uygulama kurulmuş ve aktive edilmiş olur.
  4. Sağ üstte yer alan alt alta üç noktaya tıklayıp ayarlar kısmına tıklayın açılan sayfada İşletme Ayarlarına tıklayın. Gelen sayfadan Profil kısmına tıklayın. Gelen ekrandan işletme adresinizi yazıp haritadan konumunuzu ayarlayabiliyorsunuz. Ayrıca İşletme kategorisi kısmından işletmenizin hangi kategoriye ait olduğunu giriyoruz, işletme tanımını, işletmemizin çalıştığı zamanları, e-posta adresimizi ve firma web sitesiadresimizi yazıp sağ üstte yazan kaydet düğmesine basıyoruz. Mesai saatleri kısmında eğer çalışma saatleri dışında birisi bir mesaj yazarsa otomatik olarak cevaplama mesajı yazabiliyorsunuz.
  5. İstatistiklerkısmında gönderilen, teslim edilen mesajlar gibi bir takım istatistikler yer almakta.
  6. Karşılama mesajı kısmında ise aktive ederseniz ilk kez veya 14 günlük bir aradan sonra mesaj gönderdiğinde onlara karşılama mesajı gönderebiliyorsunuz.
  7. Hızlı cevaplar kısmından sık gönderdiğiniz mesajlara klavye kısa yolları ekleyebiliyorsunuz. Kısa yol eklemek için ekranın sağ alt köşesinde yer alan düğmeye tıklayın, gelen ekrana mesajınızı ve kosa yolu belirleyip sağ üst köşede yer alan kaydet düğmesine basın.
  8. Whapsapp Business ile gelen bir yenilikte etiketler ne demek bu? Burada beş tane kategori var.
    • Yeni Müşteri
    • Yeni Sipariş
    • Bekleyen Ödeme
    • Ödenmiş
    • Sipariş Tamamlandı

Bu özellik özellikler sipariş usulü çalışan işletmelerin işine daha çok yarayacaktır.

WhatsApp Business Nedir ve Nasıl Kullanılır?


YORUM YAP /