Sosyal Medya Reklamı Nedir?
Sosyal Medya Reklamı Nedir?

Sosyal Medya Reklamı Nedir?

Sosyal medya reklamları,sosyal medya platformlarında Facebook,Instagram gibi hedef kitlenizle bağlantı kurmanın en hızlı ve en etkili yollarından biridir.

Dijital pazarlama kampanyalarınızı daha güçlü ve yeni yeni müşterilere ulaştırmak için en etkili yöntemlerden biri Facebook,Instagram gibi sosyal medya reklamları markanıza çok sayıda fırsatlar sağlar.

Günümüzde bir çok pazarlama stratejisi vardır.Fkat ilk günden itibaren en etkili olabilecek bir yöntem vardır: Sosyal medya reklamları!

Sosyal medya reklamcılığının belki en müthiş özelliği büyümek için belli bir sınırın olmayışıdır.

Paylaştığınız bir içeriğiniz klasik yollarla 30 günde 6.000 kişi okuyorsa, sosyal medya reklamı ile 3 saat içinde 6000 kişiye hızlıca ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya Reklamlarının Faydaları Nelerdir?

  • Satışları ve takipçi (müşteri) kitlesini artırmak
  • Reklam için kullanıcılar tarafından üretilen içerikleri kullanmak (user-generated content)
  • Yeni müşterilere ve mevcut müşterilere ulaşmak (Mevcut müşterilere ulaşmak için klasik yöntemlerden daha az para harcamak da cabası)
  • Sosyal medya sitelerinin analiz ve istatistik özelliklerini kullanarak en ideal yöntemi bulmak, A/B testi yapmak
  • Sosyal Medyada Reklamları İçin En İdeal 6 Platform

  • Hemen her gün yeni bir sosyal ağ kuruluyor ancak bunların hemen hiçbiri yeteri kadar ilgi görmüyor. Reklam verirken  facebook, instagram gibi  en popüler ve sağlam sosyal medya sitelerine odaklanmak en doğrusu. Zira bu siteler reklam maliyetinin üzerinde bir kazanç elde etmenizi, satışlarınızı sürekli ve düzenli bir hale getirmenizi sağlayacak kadar kendisini kanıtlamış platformlar.

  • Facebook
  • İnstagram
  • Pinterest
  • Linkedin
  • Snapchat
  • Twitter
  • Sosyal medya reklamları için, hangi sosyal mecrayı seçeceğinize karar vermek için çok önemli 3 temel faktör bulunuyor:

  • Hedef müşteri kitlenizin en yoğun olduğu site
  • Hedef müşteri kitlenize en kolay ulaşabileceğiniz site
  • Hedef müşteri kitlenizi vereceğiniz reklamlarla en aktif şekilde buluşturacak site
  • O halde gelin sırayla en ideal platformlara göre en  etkili sosyal medya reklam örneklerini  inceleyelim.

    Facebook

    Net bir şekilde diyebiliriz ki Facebook sosyal ağların şahıdır. 2 milyar aylık kullanıcısıyla dünya nüfusunun 4’te birine ev sahipliği yapıyor. Mesele ticaret olunca Facebook talep yaratma ve müşteri kazanma konusunda bir numaradır.

    Facebook reklam kampanyalarında en sık kullanılan içerikler şu şekilde sıralayabiliriz:

  • İndirim kuponu
  • Sınırlı bir zaman diliminde geçerli teklifler+
  • Eşantiyon ürünler
  • Ücretsiz kargo imkanı
  • Ürün inceleme yazıları
  • Twitter
  • Twitter da işler diğer sosyal medya platformlarına bakarak daha hızlı ilerliyor.

    Tek bir tweetin raf ömrü, Facebook’taki içeriklerden dört kat daha kısadır. Bu geçici nitelik, mesajların kalıcı olmasını ve görünürlüğü zorlaştırıyor.

    2020 itibariyle kullanıcı sayısının 340 milyon olan Twitter’ı en çok kullanan ülkeler de ilk sıralarda yer alıyoruz. 2019 yılı istatistiklerine göre, ülkemizdeki Twitter kullanıcı sayısı 11.8 milyon aktif kullanıcıyla dünyada 6. sırada, Avrupa’da ise 2. sırada bulunuyoruz.

    Bu nedenle Twitter reklamları, dijital pazarlamanın en etkili araçlarından biri haline dönüşüyor.

  • Instagram

    Bir süredir var olan birçok platform gibi, Instagram da mütevazı başlangıcından bir fotoğraf paylaşım platformu olarak gelişen bir e-ticaret yönlendirme aracı haline geldi. Şu anda Instagram’da yeni ürünleri paylaşan, indirimler sunan, yaklaşan etkinlikleri tanıtan ve alışveriş deneyimini basitleştiren 25 milyon marka profili var. Instagram reklamları oldukça etkili gibi görünüyor çünkü kullanıcıların% 60’ı satın alma kararlarını vermek için Instagram’a yöneliyor.

    Instagram reklamları, bir işletmenin kullanıcıların Instagram yayınlarına tanıtmak için ödediği gönderiler veya hikayelerdir. Normal Instagram gönderileri gibi görünebilirler, ancak her zaman bir “Sponsorlu” etiketiyle tanımlanırlar. Ayrıca, trafik veya dönüşüm sağlamak için bir harekete geçirici mesaj düğmesi de içerebilirler.

    İnstagram reklam türleri

  • Hikayeler reklamları
  • Fotoğraf reklamları
  • Video reklamlar
  • Carousel (Atlı karınca reklamlar)
  • Koleksiyon reklamları
  • Reklamları keşfedin (Keşfet Reklamları)
  • IGTV reklamları
  • Instagram Alışveriş reklamları   
Instagram Keşfet Reklamları

Keşfet, kullanıcıların yeni içerik ve hesapları keşfettikleri Instagram ekranıdır. Instagram kullanıcılarının yarısından fazlası her ay Keşfet’e erişiyor.

Instagram Explore reklamları, keşfet tablosunda veya konu kanallarında görünmez. Bunun yerine reklamlar, biri keşfet sekmesinden bir fotoğraf veya videoya tıkladıktan sonra görünür.

Harekete geçirici mesaj düğmeleri;

  • Şimdi Uygula
  • Şimdi Rezervasyon Yapın
  • Kitap Test Sürüşü
  • Kullanılabilirliği kontrol et
  • Bize Ulaşın
  • İndir
  • Gösterim Zamanlarını Alın
  • Teklif Al
  • Şimdi kur
  • Daha fazla bilgi edin
  • Şimdi dinle
  • Oyun oynamak
  • Ön kayıt
  • Menüye Bakın
  • Mesaj gönder
  • WhatsApp Mesajı Gönder
  • Şimdi satın al
  • Kaydol
  • Abone ol
  • Uygulamayı Kullan
  • Daha fazla izle
Sosyal Medya Reklamı Nedir?


YORUM YAP /